Akciová spoločnosť „Russian Mechanics“ (Rybinsk, Jaroslavľská oblasť) je ruská spoločnosť, ktorá vyvíja, vyrába, predáva a vykonáva servisné služby pre snežné skútre a terénne vozidlá.
Terénne vozidlá vyrábané spoločnosťou Russian Mechanics sa používajú v celom Rusku vrátane arktických podmienok a sú tiež vyvážané.
Snežné skútre a štvorkolky RM sú pomocníkmi pri práci, používajú ich ľudia na rekreáciu, slúžia v jednotkách ministerstva pre mimoriadne situácie, vojenských jednotkách, strážia hranice, sú žiadané ropnými a plynárenskými spoločnosťami a používajú sa na území rezerv.
V roku 2021 oslávi Russian Mechanics 50. výročie spoločnosti.

Viac informácií o spoločnosti nájdete na ich webových stránkach https://go-rm.ru/

o značke RM Russkaya Mekhanika štvorkolky výrobca

Hlavnú úlohu pri vytvorení prvého masového sovietskeho snežného skútra zohral Pavel Fedorovič Derunov, riaditeľ združenia na výrobu motorov Rybinsk. Štátny plánovací výbor ho prinútil k tomuto kroku: veľké obranné podniky ZSSR mali vyrábať spotrebný tovar.
Letecké motory boli vyrobené v RMZ. V závode vtedy pracovalo 37-tisíc ľudí a riaditeľ nechcel kapacitu závodu rozprášiť do banálnych „pohárov a lyžičiek“. Chcel som vyrobiť technicky zložitý produkt.
Po výbere hodnotného produktu – snežného skútra – sa pracovníci továrne rozhodli zamerať svoje úsilie na výrobu stabilného dvojstopového vozidla určeného na serióznu prácu.
V roku 1970 sa začal vývoj prototypu snežného skútra a už v marci 1971 bol vyrobený prvý snežný skúter BURAN s motorom z motocykla IZH-Jupiter-3.

V roku 2006 zaberal podiel vozidiel Ruskej mechaniky takmer 50 % trhu so všetkým vybavením pre snežné skútre v Rusku. Zvyšok vozidiel bol dovezený zo zahraničia.

V roku 2011 uplynulo 40 rokov od uvedenia prvého snežného skútra Buran. Za štyri desaťročia sa snežný skúter radikálne zmenil, prešiel množstvom dizajnových zmien. „Ruská mechanika“ sa často pýta na otázku: „Prečo vylepšiť časom overený model?“ Spoločnosť je však presvedčená, že rolba by sa mala stať tichšou, ľahšou a výkonnejšou. Bez zmeny by mala zostať len jeho cenová kategória.

V roku 2010 vstúpila na trh ATV spoločnosť Russian Mechanics JSC. V apríli 2012 sa začala sériová výroba prvého ruského terénneho vozidla PM500. Do roku 2014 sa rad ATV skladal z 10 jednotiek zariadení určených pre rôzne segmenty trhu.

Súčasnosť

Spoločnosť JSC Russian Mechanics sa stala najväčším ruským výrobcom snežných skútrov. Dealerská sieť spoločnosti sa rozrástla: ku koncu roka 2015 ju zastupovalo 175 stredísk. Za 45 rokov opustilo montážnu linku viac ako 450 tisíc vozidiel.

Spoločnosť sa deklarovala na trhu štátnych zákaziek. Ruská mechanika je od roku 2015 oficiálnym dodávateľom Ministerstva obrany Ruskej federácie na základe štátnej zákazky na dodávku armádnych snežných skútrov a terénnych vozidiel ATV.